Posted on

Wafle kukurydziane są doskonałym rozwiązaniem przede wszystkim dla osób, które pragną się zdrowo odżywiać, ale niestety nie mają czasu na przygotowanie ciepłego posiłku. Wspomniany produkt nie tylko jest smaczny, ale pasuje praktycznie do każdego dodatku. Do najczęściej wymienianych atutów wafli kukurydzianych należy zaliczyć fakt, że mają małą liczbę kalorii.

Wafle kukurydziane, czyli substytut pieczywa

Warto mieć świadomość, że bardzo duża liczba osób stosuje w swojej codziennej diecie wafle ryżowe jako zamiennik bułek czy chleba. Kanapka z waflem kukurydzianym z dodatkiem warzyw czy wędliny z roku na rok ma coraz większą liczbę zwolenników. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że produkty zbożowe są bardzo istotnym elementem diety. Ludzie wybierają wafle w celu dostarczenia najbardziej potrzebnych składników odżywczych.

Wafle kukurydziane przy diecie

Można zaobserwować, że na reklamach wafli ryżowych czy kukurydzianych widoczny jest komunikat, iż jest to produkt niskokaloryczny, dlatego może być doskonałą przekąską. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w zależności od rodzaju wafli czy producenta, jeden krążek będzie dostarczał organizmowi od 20 do ponad 50 kcal. Oczywiście może wydawać się, że jest to bardzo mała liczba, jednak znacznej większości osobom nie wystarczy tylko jeden krążek. Warto mieć świadomość, że wafel jest znacznie mniej kaloryczny w porównaniu do kromki chleba, ale także mniej sycący.

Wartości odżywcze wafli

Warto zdawać sobie sprawę, że obecnie produkcja omawianych wafli nie polega tylko i wyłącznie na uformowaniu kukurydzy w krążki. Proces jest bowiem zdecydowanie bardziej wymagający niż mogłoby się wydawać. Wymaga także odpowiedniego przetworzenia kukurydzy. Bardzo często można usłyszeć od specjalistów czy dietetyków o spożywaniu jak najmniejszej możliwej ilości przetworzonej żywności. Ponadto nie wszyscy zdają sobie sprawę, że podczas obróbki żywności tracone są wartości odżywcze. Taka sama sytuacja ma miejsce w przypadku wafli ryżowych czy kukurydzianych.

W trakcie przetwarzania żywności przede wszystkim traci się błonnik, który jak wiadomo jest bardzo ważny nie tylko przy pracy układu trawiennego, ale również oczyszczaniu jelit. Znacznej większości osób może wydawać się, że spożywają tylko zboża, jednak przy produkcji do wafli dodawane są konserwanty, drożdże czy sól. Rekomendowane jest unikanie wafli smakowych, gdzie smak jest uzyskiwany przed dodanie do całej mieszanki przypraw, które zawierają w swoim składzie bardzo dużą liczbę różnych niebezpiecznych dla zdrowia substancji.

Tło zdjęcie utworzone przez mrsiraphol - pl.freepik.com